Sushi – pomysł na biznes

Widać, że w Polsce coraz więcej Polek i Polaków decyduje się na jedzenie nie na mieście, ale właśnie w domu, poprzez zamawianie jedzenie do domu na dowóz. Jest to zjawisko, które postępowało w naszym kraju od kilkunastu lat, głównie na skutek coraz szybszego rozwoju internetu i internetowych usług. Warto odnotować jednak, że zjawisko to bardzo przyspieszyło w ciągu ostatniego roku. Ma to oczywiście związek z trwającą pandemią koronawirusa, która wymusiła na polskim społeczeństwie zmianę bardzo wielu nawyków do których byliśmy wszyscy przyzwyczajeni przez ostatnie parę lat. Jednym z tych nawyków było jedzenie w weekendy na mieście, na przykład w restauracji, pubie czy pizzerii. Była to pewna mała tradycja, która była kultywowana każdego weekendu przez znaczącą część społeczeństwa, zwłaszcza tego w wieku od 16 do 30 lat.

Kuchenna rewolucja

Obecnie jednak sytuacja ta uległa diametralnej zmianie. Przez wiele miesięcy wszystkie lokale gastronomiczne były zamknięte z powodu zagrożeń wynikających z rozprzestrzenieniem się koronawirusa w zamkniętych pomieszczeniach. Zagrożenie to zmusiło rząd do zamknięcia wszystkich lokali, a tym samym do drastycznej zmiany nawyków Polek i Polaków. Od tamtego czasu ludzie przestali jeść na mieście bo nie mieli takiej możliwości. Nie chcieli również robić sobie jedzenia każdego dnia we własnym zakresie. Byłoby to zbyt czasochłonne, szczególnie dla osób pracujących, które bardzo cenią sobie swój czas.

Tym rosnącym coraz bardziej potrzebom wyszedł na przeciw wynalazek zwany jedzeniem na wynos oraz jedzeniem na dowóz. Sprzedawanie jedzenia na wynos to pomysł na biznes, który istnieje z nami od dziesiątek lat, jednak dopiero w ciągu ostatniego roku można było zauważyć jak bardzo ta gałąź gastronomii rozwinęła się w kraju nad Wisłą.

Jedzenie na wynos

Według nieoficjalnych danych w 2020 roku zyski z tytułu sprzedaży jedzenia na wynos zwiększyły się o ponad trzydzieści procent. Oznacza to, że wiele biznesów oparły się w tamtym roku niemal w całości na tym ciekawym i opłacalnym modelu biznesowym. Franczyza take away, czyli właśnie jedzenia na dowóz, również bardzo mocno się rozwinęła, szczególnie w dużych miastach takich jak Warszawa. Najbardziej popularne zaczęły być franczyzy takie jak franczyza sushi, włoska, amerykańska czy śródziemnomorska.