Hello!! My name is Jeanine

I love to eat, travel, and eat some more! I am married to the man of my dreams and have a beautiful little girl whose smiles can brighten anyone’s day!

Latest Recipes

Latest Tweets

Części do łodzi

Silnik to jeden z najważniejszych elementów oprzyrządowania jachtu żaglowego. Silniki dla jachtów służą nie tylko jako napęd pomocniczy, ale także wspomagają żeglugę w niesprzyjających warunkach atmosferycznych czy przy jakichś awariach. Sprawne działanie silnika jachtowego wpływa znacząco na bezpieczeństwo załogi, jachtu, jak i również innych jednostek znajdujących się w pobliżu. W mniejszych oraz lekkich łodziach, zamiast żagli można użyć wioseł bądź pagajów. Większe oraz cięższe jachty kabinowe, które posiadają wysokie burty, powinny posiadać dodatkowe wspomaganie, niezwiązane z wiatrem.

Jakie są rodzaje silników?

Istnieją cztery rodzaje silników jachtowych: silniki dwusuwowe, silniki czterosuwowe, silniki elektryczne oraz silniki stacjonarne. Silnik dwusuwowy to prosta oraz odporna na awarie konstrukcja. Można natknąć się na modele, które nie posiadają nawet przekładni biegów, a steruje się w nich tylko obrotami silnika. Silnik czterosuwowy jest silnikiem, który pracuje na benzynie z domieszką oleju. Pracuje ciszej niż silnik dwusuwowy oraz jest oszczędniejszy, lecz za to jest o wiele większy i cięższy. Silniki elektryczne są silnikami bardziej ekologicznymi niż motory benzynowe. Ich główną zaletą jest to, że cicho pracują i można nimi pływać nawet tam, gdzie nie ma zgody na jednostki z napędem spalinowym. Problematyczne jest jednak fakt, że trzeba ładować akumulatory zasilające silnik. Silniki stacjonarne to silniki wysokoprężne wykorzystujące olej napędowy jako paliwo. Cechują się zwiększonym bezpieczeństwem obsługi oraz eksploatacji.

Z czego składa się jacht?

Jacht morski składa się z trzech części do łodzi: dziobowa część pokładu jachtu (fordecka), która okolona jest relingiem (charakterystyczna, zabezpieczająca barierka), tylny pokład jachtu (achterdeck), a pomiędzy przodem i tyłem rozciąga się półpokład. Silniki oraz agregaty morskie są przystosowane do specyficznych warunków na morzu. Efektywnie pracują przy wysokich obciążeniach przez dowolny czas, przy tym umożliwia nawiązać łączność z innymi statkami i lądem w razie niespodziewanej awarii. Dzięki odpowiedniej budowie wnętrze urządzeń jest zabezpieczone przed wysokim poziomem wilgotności, bujaniem oraz różnego rodzaju uszkodzeniami mechanicznymi. Jednostka jest w stanie napędzić nawet skomplikowane sprzęty umieszczane na statkach.