Redesign logo? Jak często i w jakim stopniu powinno się tego dokonywać?
Twoje ulubione marki ostatnio całkowicie zmieniły swój brand? A może zdecydowały się zaprojektować nowe logo? W takim razie podjęli kluczową decyzję dotyczącą swojego dalszego rozwoju. Najprawdopodobniej zauważyli oni, że muszą dostosować się do panujących obecnie trendów i oczekiwań klientów. Jeżeli Ty również prowadzisz firmę to już teraz dowiedz się, czy w Twoim przypadku redesign logo także może okazać się zbawienny.
Odświeżenie marki to niewątpliwie zdecydowany ruch, który wpłynie na odbiór marki przez potencjalnych klientów. Na takie kroki decydują się zarówno małe, średnie, jak i te większe przedsiębiorstwa. Całość zależy po prostu od obecnego logo i jego odbioru. Jeśli dotychczasowy rozwój marki nie był przemyślany od początku oraz nie przynosi oczekiwanych skutków, to najprawdopodobniej redesign logo byłby dobrym pomysłem. Szczególnie jeśli dana firma mogłaby przeznaczyć środki finansowe na współpracę z profesjonalną firmą, która na co dzień zajmuje się poprawianiem wizerunku marki. Przykładem może być profesjonalna agencja graficzna Olsztyn bądź z innego miasta.
Natomiast dlaczego to właśnie agencja graficzna powinna zabierać się za takie tematy jak sprawy wizerunkowe? Tak naprawdę jakich rezultatów można od nich oczekiwać? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Otóż budowanie marki osobistej czy też brandu firmowego polega przede wszystkim na stworzeniu spójnej otoczki wokół przedsiębiorstwa. Oznacza to, że zarówno logo, firmowa strona internetowa bądź też klasyczne wizytówki oraz broszury reklamowe powinny być spójne. Całość musi zamykać się w jednym projekcie graficznym, tak aby móc zauważyć, że wszystkie te produkty należą do jednej marki. W ten sposób, gdy tylko logo bądź jakiś inny znak identyfikujący pojawi się w telewizji lub innym medium, to ludzie od razu będą wiedzieli o kogo chodzi. Po prostu w ten sposób można zbudować świadomość marki i brandu wśród wszystkich osób. Jeśli za tym wszystkim pójdą także wartości, na których bazuje firma i filozofia firmy, to sukces jest nawet więcej niż gwarantowany.
Jednak, aby móc rozważać sukces w rzeczywistości, należy zacząć od samych podstaw. Dlatego też odświeżenie marki jest ważne, aby móc potem myśleć o pozytywnym końcowym rezultacie.
A taki rebranding to wystarczy zmiana loga, czy trzeba coś więcej zrobić?